Tadeáš Hoza
Tadeáš Hoza vystudoval Janáčkovu akademii múzických umění v Brně a od sezóny 2021/2022 nastupuje jako nejmladší sólista do operního angažmá Národního divadla Brno. Je laureátem mnoha pěveckých soutěží, jako jsou například Žerotín Olomouc či Písňová́ soutěž Bohuslava Martinů v Praze. V roce 2018 získal 1. cenu v kategorii Junior, 2. cenu v kategorii Píseň a mnoho dalších vedlejších ocenění na prestižní Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
V letech 2017/2018 absolvoval půlroční stáž na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, kde získal mnoho cenných zkušeností pod vedením prof. Antona Scharingera. Aktivně se zúčastnil mistrovských pěveckých kurzů pod vedením slavných lektorů, jakými byli například Irini a Bryan Hymel, Thomas Steinhöfel, Siegrfried Gohritz, Irena Sylya nebo Deividas Staponkus. Vystupoval v Polsku, Bulharsku, Italii, Rakousku, Rusku, Francii, Belgii či v Lucembursku.
V rámci Komorní opery JAMU nastudoval několik rolí, např. Satana (Martinů: Slzy nože), Rytíře (Martinů: Mirandolina), Orfea (Gluck: Orfeo ed Eurydice) a Papagena (Mozart: Kouzelná flétna). Při Moravském podzimu s Filharmonií Brno ztvárnil v roce 2017 postavu Prvního siláka v Maťušinově opeře Vítězství nad Sluncem. Věnuje se také dobově poučené intepretaci barokní hudby ve spolupráci s Czech Ensemble Baroque Romana Válka, Ensemble Inégal Adama Viktory, Musica Florea Marka Štryncla či Collegium Vocale 1704 Václava Lukse. Na letní stagioně festivalu Hudba Znojmo ztvárnil v roce 2018 titulní roli Těla ve Sváru duše s tělem E. Cavalieriho a v roce 2019 se zde představil coby Velekněz v oratoriu Saul G. F. Händela po boku Adama Plachetky či Andrease Scholla.
Jeho současné působení zahrnuje hostování v Národním divadle Brno (Dvořák: Čert a Káča, Čajkovskij: Piková dáma, Teml: Kocour v botách, Martinů: Řecké pašije, Zámečník: Ferda Mravenec), Moravském divadle Olomouc (Mozart: Così fan tutte, Hašler: Podskalák) a v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě (Salieri: La scuola de‘ gelosi, Taylor: Květiny pro paní Harrisovou, Křička: Bílý pán). Věnuje se i vlastní koncertní činnosti a přibližuje operní žánr dětem na ZUŠ i širší veřejnosti v programu „Malý operní seminář“.