G. F. HÄNDEL: Giulio Cesare in Egitto
Poprvé v Česku a ve světovém obsazení
Každý ročník festivalu přináší dílo ve vlastní produkci. V roce 2025 uvede hvězdně obsazenou operu pro sólové ženské i mužské hlasy a orchestr. Děj volně vychází z historických událostí během římské občanské války v letech 49–45 př. n. l. V barvitém příběhu odehrávajícím se v Egyptě procházíme řadou exotických prostředí. Jsme svědky nejen politických intrik a boje o moc, ale rovněž silného milostného příběhu mezi římským císařem Juliem Caesarem a egyptskou královnou Kleopatrou.
Vyberte si ze tří termínů:
G. F. Händel: Giulio Cesare in Egitto – premiéra
Opera v autentické hudební interpretaci na historické nástroje. To vše umocněné mimořádným mezinárodním sólistickým obsazením! Příběh, který inspiroval před Händelem a i po něm řadu tvůrců k mnoha uměleckým zpracováním v různých uměleckých formách. Händelova operní verze patří k těm mimořádně zdařilým, stále živým, nadále inspirujícím tvůrce i interprety a okouzlujícím diváky a posluchače do dnešních dnů.
G. F. Händel: Giulio Cesare in Egitto – repríza
Opera v autentické hudební interpretaci na historické nástroje. To vše umocněné mimořádným mezinárodním sólistickým obsazením! Příběh, který inspiroval před Händelem a i po něm řadu tvůrců k mnoha uměleckým zpracováním v různých uměleckých formách. Händelova operní verze patří k těm mimořádně zdařilým, stále živým, nadále inspirujícím tvůrce i interprety a okouzlujícím diváky a posluchače do dnešních dnů.
G. F. Händel: Giulio Cesare in Egitto – derniéra
Opera v autentické hudební interpretaci na historické nástroje. To vše umocněné mimořádným mezinárodním sólistickým obsazením! Příběh, který inspiroval před Händelem a i po něm řadu tvůrců k mnoha uměleckým zpracováním v různých uměleckých formách. Händelova operní verze patří k těm mimořádně zdařilým, stále živým, nadále inspirujícím tvůrce i interprety a okouzlujícím diváky a posluchače do dnešních dnů.
Slovo prezidenta festivalu:
„Jde o jednu z největších výzev pro festival, protože je to velmi slavná opera a všechny slavné evropské operní domy ji už hrály.
Zároveň se jedná o první koprodukci v profilu hudebního festivalu, kdy stagionovou metodu, na kterou my jsme zvyklí, „očkujeme“ do Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Jsme velmi rádi, že se k nám poprvé přidalo velké české divadlo, které s námi sdílí názor na to, jak tvořit operu.“
Jiří Ludvík, prezident festivalu