Martina Janková
Martina Janková je především známá jako mozartovská a barokní interpretka, což dokládá účinkování v Mozartově Da Ponte cyklu (Zuzanka, Despina, Zerlina) pod taktovkou slavného Franze Welsera-Mösta jak v Curyšské opeře, tak s The Cleveland Orchestra v USA, jakož i na Salcburském Festivalu 2013-16, kde byla za Zuzanku a Despinu mezinárodním tiskem nejvýše ohodnocena. Mimo jiné s velkým úspěchem debutovala v roce 2016 v Milánské La Scale v hlavní roli Belezzy (Krásy) v Händlově „Triumf času a pravdy“. Zde také v roce 2019 vystoupila v Mendelssohnově 2. Symfonii.
V březnu 2016 byla taktéž mezinárodním tiskem vysoce oceněna za hlavní roli v Mozartově „Il Re Pastore“ pod vedením W. Christie na evropském turné s Les Arts Florissants. V roce 2017 debutovala jako Mélisande ve scénické inscenaci Debussyho opery „Pélleas et Mélisande“ režiséra Yuvala Sharona s The Cleveland Orchestra pod taktovkou Franze Welsera-Mösta v USA.
Hudebním raritám se Martina Janková věnuje již od počátku své kariéry, kdy např. s Franzem Welserem-Möstem natočila neznámou operu Johanna Strausse „Simplicius“, či účinkovala v málo známých operách Haydna, uvedených N. Harnoncourtem a A.Fischerem, se kterým na Salcburkském festivale provedla i neznámou „Františkovu mši“ Michaela Haydna.V Paříži se pod vedením M. Minkowského účastnila na provedení původní formy Beethovenova Fidelia : „Leonore“, s Václavem Luksem představila na Lucerne Festivalu neznámé Zelenkovy skladby a na festivalu Pražské jaro Myslivečkovy „Pašije“ a nedávno vyšla s Martinou Jankovou i nahrávka Rejchova hudebního obrazu „Lenore“, první německé balady, kterou provede jako světovou premiéru v roce 2022 ve zpracování Janem Václavem Tomáškem.
Pod vedením N. Harnoncourta zpívala po 18 let v mnoha operních i koncertních projektech, např. jako Celia (Mozart: „Lucio Silla“) na festivalech Wiener Festwochen nebo Purcellova „Fairy Queen“ na Styriarte v Grazu, v Haydnově „Stvoření“ na Salcburském Festivalu, či v Bachových pašijích a kantátách ve Vídeňském Musikvereinu.