Opera

A. Vivaldi: Juditha Triumphans – derniéra

Duchovní oratorium

Toto duchovní oratorium pro sólové ženské hlasy, ženský sbor a orchestr najdeme v katalogu Vivaldiho skladeb pod číslem 644. Jedná se o jediné ze čtyř Vivaldiho oratorií, které se uchovalo do dnešních dní. Vivaldi ho dokončil roku 1716 v Benátkách. Bylo to v době, kdy působil v dívčím sirotčinci Ospedale della Pieta a usuzuje se, že zdejší schovanky zpívaly nejen všechny hlavní role, ale zpívaly i ve sboru a hrály v orchestru.

28. 7. 2024
20:00
formální
Domeček, Znojmo
2h
1 přestávka

Programmdetails

Antonio Vivaldi: Juditha Triumphans Devicta Holofernis Barbarie

Oratorium na text Giacoma Cassettiho z roku 1716 pro 5 sólistek, orchestr a sbor.

Synopse:

Asyrský král Nabuchodonozor posílá proti Izraeli armádu. Pod vedením generále Holoferna obléhají město Bethulia a chystají se jej dobýt. Mladá židovská vdova Judith jde za ním prosit o milost. Holofernes se do krásné vdovy zamiluje a po bohaté hostině, opojen množstvím vína, usíná. Judith mu ve spánku nelítostně usekne hlavu, tajně uprchne z nepřátelského tábora a vítězně se vrátí do Bethulie.

Obsazení:

Juditha (mezzosoprán), mladá vdova – Dagmar Šašková
Holofernes (mezzosoprán), asyrský generál – Malena Ernman
Vagaus (soprán), Holofernův zeman – Doubravka Součková
Abra (soprán), služebná Judithy – Maya Amir
Ozias (mezzosoprán), velekněz z Bethulie Monika Jägerová

Režie: Tomáš Ondřej Pilař
Dirigent: Roman Válek
Orchestr a sbor: Czech Ensemble Baroque

 

Interpreten

Malena
Ernman

Malena Ernman

Operní pěvkyně
Švédská hvězda operního světa se pohybuje nejen v oblasti klasické hudby, ale má blízko k šansonu, popu i rocku. Vystudovala Královskou akademii hudby a hudební konzervatoř ve francouzském Orléans. Vystupovala na mnoha významných pódiích – jako Opera Paris, Staatsoper Berlin, Theater an der Wien, Oper Frankfurt ad. Spolupracovala s předními dirigenty (G. Dudamel, D Barenboim) a hudebními tělesy (Stockholm Royal Symphonic Orchestra, Zurich Tonhalle Orchestra). V roce 2009 reprezentovala Švédsko na soutěži Eurovision 2009, kde s písní „La Voix“ obsadila 21. místo.

Dagmar
Šašková

Dagmar Šašková

česká mezzosopranistka
Současná česká mezzosopránová hvězda barokní hudby. Jako sólistka aktuálně spolupracuje se soubory Centra barokní hudby ve Versailles, Akadêmia, Correspondances, Il Festino, La Fenice, La Rêveuse, Le Concert brisé, Les Paladins, Pygmalion, Le Poème Harmonique, Sagittarius a taktéž s pražským souborem Musica Florea. Během svého působení ztvárnila mnoho stěžejních rolí v hudebních centrech (Paříž, Český Krumlov, Nové Dillí, Lyon, Versailles, Vídeň, Avignon, Znojmo a mnoho dalších).

Monika
Jägerová

Monika Jägerová

Operní pěvkyně
Monika Jägerová studovala zpěv soukromě u Pavly Zumrové a poučenou interpretaci staré hudby u Ireny Troupové. Intenzívně se věnuje interpretaci staré hudby, spolupracuje se soubory jako Collegium 1704, Czech Ensemble Baroque, Hof-musici a Ensemble Damian, hostovala na festivalu Oude Muziek v Utrechtu s Ensemblem Tourbillon.

Doubravka
Součková

Doubravka Součková

Soprán
Narodila se v Hodoníně a absolvovala brněnskou konzervatoř a poté Janáčkovu akademii múzických umění, kde se vzdělávala pod vedením sopranistky Heleny Kaupové, a kde v roce 2020 získala titul MgA. Získala ocenění řady soutěží, například Soutěžní přehlídky konzervatoří v Pardubicích, Pěvecké soutěže Olomouc či Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v
Karlových Varech, kde získala i několik vedlejších ocenění.

Maya
Amir

Maya Amir

Mazzosopranistka
Absolventka Schola Cantorum Basiliensis ve třídě Rosy Dominguez, HMT Leipzig ve třídě Elviry Dreßen a Univerzity v Tel Avivu ve třídě Efrata Ben-Nuna. Mezi její role patří: Cherubino (Le Nozze di Figaro), Aminta (L`Olimpiade), Piacere (Il Trionfo del Tempo e del Disinganno), Riccardo (ll Trionfo dell`Onore). Maya Amir se specializuje na historicky poučené provedení barokních oper 17. a 18. století. Jako recitalistka také integruje původní skladby do svého rodného jazyka, hebrejštiny.

Roman
Válek

Roman Válek

úspěšný český dirigent, který se specializuje na velké vokálně-instrumentální tituly
Je zakladatelem a šéfdirigentem souboru Czech Ensemble Baroque, festivalových oper Hudebního festivalu Znojmo a Třebíčského operního festivalu.

Czech
Ensemble
Baroque

Czech Ensemble Baroque

stará hudba pro nový věk
Ansámbl interpretuje díla starších slohových období v autentickém provedení na dobové nástroje. Soubor založil dirigent Roman Válek roku 1998.

Tomáš
Ondřej
Pilař

Tomáš Ondřej Pilař

Operní režisér a jevištní výtvarník
Absolvent JAMU v Brně, který byl od roku 2014 šéfem plzeňské opery a od roku 2020 je šéfem opery Jihočeského divadla. Mezi jeho více než 90 vlastních inscenací se řadí i Carmen a La Gioconda v Janáčkově divadle v Brně, Lucia di Lammermoor v italském Chieti, Traviata a Tosca v San Remu, Rusalka v Jekatěrinburgu, Nabucco v Bratislavě, Honeggerova Jana z Arku na hranici, Mascagniho Iris, Bernsteinův Candide v Plzni, či Monteverdiho Orfeo a Korunovace Poppey v Markraběcím divadle v Bayreuthu.
Cookie-Einstellungen
Informationen zu Cookies
Wir verwenden Cookies, um Daten über unsere Besucher zu analysieren, unsere Website zu verbessern, personalisierte Inhalte anzuzeigen und Ihnen ein großartiges Web-Erlebnis zu bieten. Durch die Nutzung dieser Website stimmen Sie dieser Verwendung zu.
Technische Cookies
immer aktiv
Die notwendigen Cookies stellen wichtige Website-Funktionen wie Sicherheit, Netzwerkverwaltung, Zugänglichkeit und grundlegende Besucherstatistiken bereit. Sie können diese Cookies deaktivieren, indem Sie Ihre Browsereinstellungen ändern, aber dies kann den Betrieb der Website beeinträchtigen
Leistungs-Cookies
Dank dieser Cookies können wir personalisierte Angebote, Inhalte und Werbung basierend auf Ihren Interessen auf der Website www.hudbaznojmo.cz, auf Websites Dritter und in sozialen Medien anzeigen.
Analytische Cookies
Tools von Drittanbietern wie Google Analytics ermöglichen es uns, die Funktionsweise Ihrer Website zu verbessern, indem wir berichten, wie Sie die Website nutzen. Cookies sammeln Daten auf eine Weise, die niemanden direkt identifiziert.
Einverstanden
Einstellungen speichern